söndag 28 februari 2010

Nu är jag nog färdig firad...

Jag blev hämtad kl. 9,15 i snöoväder
Och bilen styrde nosen mot S-vall !!!

Tågstationen....Ett tåg ropades ut ,men mina

medresenärer rörde sig inte mot perrongen,
så jag trodde att det var "fjek"...
det blir väl en promenad in till city.
Men icke sa nicke, då fick dom fart och med
rask fart äntrade vi tåget.
Mot Sthlm !!!!

Efter 20 minuter blev det stopp, och vi fick den här fina
utsikten i......

2 timmar.....


Tur att dom tänkt till och hade med sig färdkost så
det gjorde inget att vi blev fast.
Vi hade det riktigt trevligt i vår "kuppe"
Vi fick byta till ett annat tåg i Gnarp, och resan fortsatte.
I Gävle hamnade vi 2 ½ timme försenad, så
shoppingen blev lidande.
Vi hann med en galleria innan det stängdes för dagen.
Hem till hotellet som faktiskt hade eget
sänglinne !!!!! (Luriga kompisar jag har)
Där laddade vi om det lite bubbel
och gick till en mysig restaurang (Church street saloon)
Värt ett eller flera besök : )
Där fick jag låna en fin fin hatt,
eftersom jag har så snälla kompisar som
talat om att jag fyllt år !!


God mat & dryck och trevligt sällskap
gjorde att kvällen bara försvann.

I dag, efter en rejäl frukost , fortsatte vi shoppingen.
Det blev några kassar var ; )
Hemresan gick himla fort....knappt 2 timmar !!!
Så nu är jag hemma igen.
Tack ska ni ha tjejer , Kram : )

Borta bra ,men hemma bäst !!

Inga kommentarer:


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )