fredag 28 november 2008

Snart 1:a advent

Idag fick jag inspiration att julpynta, för Jonas på jobbet
klädde julgranen och fixade fram adventsstakarna.
Så nu när jag kom hem kollade jag först om det fanns
ledig tid i tvättstugan, ladda två maskiner , sedan letade
jag fram adventsstakarna , stjärnan och lite smått och gott
( tomtarna som ska sitta på fönsterbrädan i köket )
Jag skulle behöva putsa fönstren också men men, skiten kanske
inte syns så väl i mörkret ; )

I morgon ska jag hälsa på en liten snygging !!!
Jag har bara sett han på kort. Gerd och P-O hundvalp, återkommer med kort .
Och så är det julmarknad i Bölom som man inte får missa, man kan
ju hitta nån julklapp till nån eller till sig själv :D

Leif drar till Gävle på hockey och kommer hem på söndag.
Och på söndag är det 1:a advent då ska ju jag sjunga i kyrken
och även på Röhmanstorg där det är julskyltning.
Ha' det så mysigt med tända ljus !!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Helene, mycket nöje med luska och pryda de hus med julpynt. I Holländerna vi måsta vänta till efter 5 desember. Vi celebrera "Sinterklaas". Du ha det inte i Sverige. Jag hade redan sköpt nya julpynt, jag tycker om Jul. Ha en bra helg med sjunga på 1ste Advent på söndag i kyrka.
Marieke


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )