torsdag 1 oktober 2009

Idag kommer det .......

......vårat badkar : )
Vad jag längtar tills jag får hoppa i !
Men det dröjer nog några veckor till.

Igår jobbade jag till två,sedan jagade jag till lägenheten och
stöpte en deg...(heter det så ??? ).....jag bakade iallafall bullar
82 st. ; ) varav 50 skulle till lillkyrkan.

Jag hann även med att hänga tvätten som maken hade startat.
Och nu har vi nytvättade mössor,vantar och halsdukar,
så nu kan snö och kyla komma (kylan är redan här)

Allsången på lillkyrkan var riktigt trevlig, bra med folk som
fick mycket med fikabröd och bra med vinster på lotteriet,
men framförallt så var det mycket sång och musik : )
Det kan vi göra om......

Idag är jag ledig, då tänkte jag mig in till Matfors, ta emot karet....
och så tar jag med mig städmaskinen, för nu ska fönstren bli rengjorda !!!

Hoppas att det blir nån grad varmare , för nu är det typ 2 grader.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Helene,

Jag titta till väder i Sverige varje dag så jag vet ni ha redan nattfrost. Stackars ni!! Lycklig är mössor, vantar och halsdukar färdig. Kanske lite tröst....
Väder i Holland är inte så bra. Mycket regn och vind varje dag... som vanligt. Men...lite varmare... På dagtid mellan 12 och 15 grader och i natten mellan 5 och 8 grader.
Normal för oktober...

Ha en bra helg....

kram Marieke


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )