fredag 25 september 2009

Fredag igen....

För en vecka sedan var jag på en helt underbar badstrand,
och nu, i och för sig en härlig plats men......
........kallt : (
Idag blev det lååång sovmorgon, börjar inte förrän halv tolv,
men det är rätt skönt att ligga kvar under täcket och
veta att det inte är nån' brådis ; )
I går var jag och svägerskan på "Kina" och åt, alltid lika gott.
Efteråt åkte vi till F H och lyssnade på Pär Sörman som tolkade Taube,
riktigt bra, det var mycket som jag inte hört, av både visor och berättelser.
I helgen ska vi försöka få upp båtarna, för det ser ut att bli vinter !!!
Arbetet med badrummet i lägenheten går framåt.
Kakel och klinkel är på plats, det vill säga , det ligger i kartonger i hallen,
men förarbetet är gjort med spackling och sånt'.
Till veckan har jag jobb alla dagar utom torsdag,så då ska jag
städa lägenheten, tror jag,iallafall ta fönstren, innan det blir alltför kallt.
Nu ska jag röra på mig !!!
Ha' de' bra !!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej,

I helg det blir 18 gr. och soligt i Sverige....Vi kalla att SOMMAR!!!!

ha en bra helg

kram Marieke

Helene sa...

Ja ja , du kallar det sommar du ???
Men när alla löv ligger på marken och det är frost på morgonen då är det HÖST, men det är bra det också : ) Det är ju bara Leif som inte gillar det !
Kram på er där "hemma" i Holland

Mammatilltre sa...

Här i Sverige har vi ingen frost...än... Men har räddat undan en del av pelargonerna och ställt in dem i glashuset idag.

Anonym sa...

Hej hej,

Jag förstår vad du menar.... Faktiskt konstig, vi önska vinter med snö...men vi får det inte...och ni vilja inte vinter men ni får det...
Byta????

Ha en bra soligt helg!

kram Marieke


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )