lördag 15 december 2007

Stora julbaket

Nu är jag på G...Bakar för fullt.
Det blir valnötsbröd, för det vill Göteborgarna ha,
och vi också. Det har blivit en tradition att ha det till jul.
Sedan blir det också fruktkaka ,om jag har alla sakerna
hemma förstås. I den ska det vara fikon, apelsinskal
nötter och russin sedan ska det stå och gotta till sig några dagar /vecka.
Vörtbröd och saffransbullar tar vi på slutet om orken finns kvar.
Det är ju rätt fint väder ute, så man skulle varit ut innan solen
försvinner bakom träden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där min vän!
Lägg gärna ut receptet på din julfruktkaka på bloggen. Och vörtbrödet med är du rar.
Kram!

Anonym sa...

Jovisst vill vi ha valnötsbrödet till jul. Förutom att äta det som det är, så är det ju så gott att rosta när det har legat till sig - och så cheddarost på. Mmmmm....

Kram - snart ses vi

Carin


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )