onsdag 12 december 2007

Burrrrrr..

fy tusan vad kallt det är , -13 grader var det i stan'.
Jag hade inte lång kallingarna på mig för jag hade inte
tänkt vara ute på stan' och springa i kylan.
Men allt fanns inte ute i Birsta så då var det bara att pallra
sig in till stenstan'. Där blåser det alltid småspik.
Ja nu är dom flesta julklapparna införskaffade , sköönt.

Ikväll är det Lucia kröning i kyrkan , så då har vi ingen
körövning, det är ovant att vara hemma en onsdagkväll.
Till helgen är det Julton ,så då är Leif upptagen hela helgen.
Jag ska gå och lyssna på söndag , sista föreställningen.
Det brukar vara fint , att sitta 1½ timme och lyssna
och få sjunga med i någon psalm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är väl klart att det är mörkt och kallt här! Fast du verkade mysa och ha det bra när jag mötte dig på Birstacity. Tänk så många fina och intressanta butiker det finns där...jag blev liksom kvar ett tag...

Anonym sa...

Ja det kan jag tänka mig att du blev, det hade jag också blivit om inte pengarna tagit slut ;-)


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )