torsdag 20 december 2007

Plask plask...

..bara nu inte all snö försvinner innan jul.
Det vore ju typiskt nu när Göteborgarna kommer
upp och ska uppleva en vit jul för omväxlings skull.
Inte för dom tänker åka skidor eller skridskor,
men spark skulle dom kunna åka mellan mamma /pappa
och Ingelas hus. Ja ja vi får väl se hur det går.

Nu har jag bara en dag till att jobba innan jul men det
finns ju lite att göra hemma, nu när både Michael och
Lillemor kommer och bor här.
Jag måste iväg och handla julmaten och mjölken till
rörosten , den fick jag tag i hos Hallbergs i Österdälje.
Åker nog dit efter jobbet imorgon och kokar den på lördag.

På söndag har vi julkonsert klockan 20 och 23 ,börjar
öva redan kl.17, så då gäller det att jag är klar med det mesta.
Skinkan brukar jag griljera när jag kommer hem på natten,
och provsmaka den på en macka ...Mmmmm.

Julafton firar vi uppe i Ede hos Ingela , vi blir 15 st så
det är lite trångt hos oss i lägenheten.

Inga kommentarer:


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )