torsdag 30 april 2009

Lite känningar i armarna...

...för igår krattade jag runt stugan och
under våra stora träd,
lönnarna är inte att leka med.
Där låg löv sedan flera år tillbaka,men det
krattade jag in i skogen ; )
Men jag gjorde iordning två lass till Leif
som han körde till majbrasan.
Det var träd och grenar som inte
klarade av snö massorna.

Jag och Christian körde ett lass till tippen,
det blev både sånt' som var ut tjänat
och möbler som dom ska få sälja vidare.
Det känns bra att få ge bort saker som är riktiga
och inte behöva slänga dom.

På kvällen så tränade vi 3 ½ timme körsång , nu
börjar det närma sig vår konserten (10 maj) :)

Idag så håller jag på att tvätta, skulle ha
gjort det i måndags, men missade den tiden ,
trodde att det var på tisdagen jag hade tid : (
Så nu har jag 5 maskiner att tvätta.
När det är hängt så ska jag åka till stugan, mata katten och
måla klart stolarna, hyllplan och lampfötter !!

Får se om det blir nån brasa ikväll !!

Ha' en trevlig Valborg ........

Inga kommentarer:


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )