lördag 23 februari 2008

Längtar till sommaren...









Igår träffades jag och mina "gamla" tjejkompisar hos Karin. Vi brukar träffas 4-5 ggr / år, och vi har alltid så trevligt. Äter jätte god mat och dricker gott. Igår blev det italienskt mat ,(eftersom Karin gillar allt om Italien,
språket , maten , fotbollen, ja allt ) risotto mums vad den var god med heta räkor till.Och efterätten var nåt' smarrigt som jag inte minns vad det hette !!?? (Taramisu) men med grädde,nån' 40,1% ost ,mandellikör,kaffeoch ägg, himla god.Ja höll på att glömma förrätten :två vitlöksbröd med tomat på den ena ,
och nån' god "pasta" och skinka på den andra.



Karin är en ypperlig kock ! Tack så mycket för god mat ;)



Ikväll blir det musik på folkan , Yngve K och Evert L,och efteråt liten eftersittnig här och ev. med nattgäster.


Så nu ska jag iväg och shoppa ingredienser
till två pajer.




























3 kommentarer:

Anonym sa...

Tiramisu!!!
Bjud grabbarna (gubbarna!?) på det inatt när de kommer inramlande.
eller kanske imorron bitti,
Dramigupp!

Helene sa...

Tack ! det var ju så det hette ,
Taramisu / Helene

Anonym sa...

Tack för i kväll! Du är inte så pjåkig vid spisen du heller! Kanongoda pajer! Jag är fortfarande proppmätt. Hälsa grabbarna.
Kram o god natt!
Kajsa


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )