söndag 23 maj 2010

I Bleka.....

....ja där började vi vår helg.

Vi åt jättegod Jämtlänsk buffé uppe på logen,
och om vi ville bli i hatten så gick det bra : )
Efter maten blev det musik.....
Don Quixotes
underhöll, till allas förtjusning





Jag provade på smedyrket....
det bidde en krok.
Kul som bara den, funderar på att gå en kurs
om tillfälle ges !









Lördagen var vi "fruar" och hälsade på älgarna, fick även smaka mjölk från en sån' !!!

Fortsatte till Persåsen, där vi som vill , handlade träsaker.
Där åt vi lunch också, som var god !!
(Jag har kommit på att jag tycker om all mat, ha ha)
Efter en tur med bussen igen så kom vi fram till
Wilhelm Peterson Bergers hem.
Där vi fick höra historien om honom och gå
husesyn, intressant.
Dagen avslutades med middag på hotellet.
Som också var helt underbar.....
Renfile' , blåbärssås & "pärstampa"
Så nu är vi hemma igen, och en ny arbetsvecka
väntar !!





1 kommentar:

Kajsa Bergström sa...

Vilken helg!! Håller med dig om att all mat är god numera. Kockarna måste ha utvecklats rent enormt!


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )