söndag 9 mars 2008

Ja ha..

...då var den här helgen slut, och vad har
jag gjort i helgen då??
Hummm.. måste tänka...jo på fredag när
jag kom hem till Matfors så handlade jag på Ica.
Hem med varorna och tog en "tupplur"
Det är ju så skönt att kunna göra det nån' gång.
Och nu är det slut på det , ett tag fram över,för på
måndag( i morgon ) så ska jag jobba på fritids igen.
Det ska bli kul , kul att träffa alla barn igen.

Lördagen började med kaffe på säng ,av min
snälle make och det var ju internationella
kvinnodagen så det kändes bra.
Och sedan gick jag och tränade på sporthallen
tillsammans med Mona en timme.
Där efter åkte vi till stan' och Birsta City,
jag visade Leif runt litegrann, han hade inte
varit in dit nåt' .Fast man behöver så mycket
mera tid.Men alla som har handlat med en MAN
vet att det går inte :) Dom har inte tid och framför
allt inte lust att kolla på alla saker som
en annan vill se på .PÅ kvällen blev det tv,n.
Andra chansen och det var bra låtar som gick vidare.
Så nu gäller det till helgen..synd att man inte kan rösta
på fredag , när jag ändå är på globen ;)

Och idag har jag varit till mamma & pappa .
Syrran och jag gick (vadade) en sväng runt byn.
Byvägen förbi stallet och nedför "post rena",
gammelvägen (E75,an) in en sväng till
Stina och Gunnar och hem.Det blev ca.3547 steg.
Efter det så körde jag igång ett stor kok.
Linssoppa..mums den blev riktigt god,
speciellt sedan jag fått låna curry och grädde
av Ingela. Så nu har dom att äta i flera veckor.
Mamma och jag avslutade dagen med en
omgång Alfapet, och hon vann förstås!

Inga kommentarer:


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )