måndag 17 mars 2008

Hemma igen...

Men så här kul hade vi...

Jag blev hämtad vid porten 7. 15 av Sören
och Ingrid och vi plockade upp Gen på väg till stationen.
Där fick vi ju vänta i 40 min. för det gick för enkelt
att hämta ut biljetterna. som vi trott att det skulle
ta lång tid :)

Tåg resan gick som hejsan , rätt som det var så var i Gävle,
och där var det slut station för vårat tåg....


.... men det visste vi .
Vi bytte till ett annat och fick fina platser
och då dukade Ingrid upp smarriga mackor
och Gen hade vin ( restaurang vagnen fanns inte
på vårt tåg, så nåt' kaffe blev det inte).

Vi var framme i storstan' mitt i dan', tog bussen
till Vasastan, där vårt hotell låg och det ligger
kvar än ;) Vi tog igen oss "lite" grann,
sedan gick vi mot Odenplan ,fick för oss
att kolla om
A-C jobbade , och det gjorde hon. Skitkul att
träffa henne , det var många år sedan.

(Hon åkte till Tailand dan' efter).
Åt en tidig middag.

Tog T-banan mot Globen, där vi var med på genrepet av melodifestivalen , kul att se och höra låtarna,
men "röstningen" struntade vi i .
Höll på att somna , så då fick det bli hotellet
Lördag:
Efter frukost gick vi in mot centrum. Tittade mest på allting, men ett mål hade jag och det var att hitta ett par "dans skor, för Gen ville ju på dans i kväll.Och vi hade inte planerat nåt' på kvällen. Och jag hittade ett par...puh...
vilken tur...

Då kunde man slappna av ..vi gick mot slussen
till "Blå dörren" där provade vi några drinkar!!
Goda var dom....
Vi gick inte hem till hotellet, utan tog T-banan,
av förklarliga själ......

Vi tänkte äta middag i vasa stan'. men det blev inte så,
utan vi åkte till Mariatorget, käka 4 små rätter
på en Kina restaurang,
jätte gott och efter det så letade vi
rätt på Munchen bryggeriet, där det spelades upp till dans.
Black Jack.Provade att dansa två danser, skorna var skön.
Vi träffade en "gammal" klass kompis där, Jill.
Halv ett gjorde vi kväll , då var iallafall jag nöjd.....
Sedan gjorde vi inte så mycket mera..
*Sov
*Frukost
*Packade ihop
Och "hoppade"hiss ner till receptionen,
lite skakiga ben fick vi efter det, men
ner kommer man alltid : )


Och här är mina härliga resekompisar på väg
mot tåg centralen...
Tack för en underbar helg!!







Inga kommentarer:


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )