söndag 14 augusti 2011

En innehållsrik helg.....



.....är snart över!!

Fredag cyklade Ingrid och jag till Edebosjön.

Helt underbart, sol, fin väg och vyer...god mat och dryck.

Invigde deras nya "häbre" att sova i. mysigt : )

Jag använde deras utedusch,för första gången : ) härligt ,med varmt vatten

och kallt omkring, det behövdes efter en ansträngande cykeltur på 4 mil

för min del (Hällsjö-Bosjön)



Lördagen var det lite fundering om vi skulle "fuska"

och lifta med Ingela hem.

Men vi tog vårt färnuft till fånga och satte oss på våra

onda bakar på sadlarna ochrullade hemåt.

Tog "sörsia" över Edeforsen-Stöde-Loböle-Sörnedansjö,

där stannade vi och intog lunchen, rester från dan före.

Det var jättegott, och vi behövde påfyllning av "bränsle",

det var första pausenvi gjordeoch då var vi snart hemma,

tyckte vi!!!



Hemma 15:45....och 17 skulle vi vara på Smedjan, och det var vi, strax efter.

Ingela kom och hämtade upp först Ingrid , sen mig.

En jättetrevlig kväll på "Visor på Smedjan"

God mat....igen ; )

Tänk att maten har så stor betydelse ; )???

Hade två nattgäster, dels syster men även en av artisterna.


Idag har jag bara tagit det lugnt...varit ner till bryggan

och inspekterat"stugan" som fått taket på sig !!

Nu blir det sill och pärer till middag.


Jobb måndag & tisdag !!!


Onsdag/ Torsdag: Ålands kryssning!


Fredag: Huberget


Lördag: Viksjö


Ja det är "lite" att stå i...det ska bli skönt att börja jobba på måndag ; )


Inga kommentarer:


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )