söndag 7 augusti 2011

Blåbärsskogen....




Idag har jag skickat iväg gubben till Sthlm,
eller han åkte faktiskt av fri vilja ; )
Cornelisdagen.......behöver väl inte säga nåt mer!!

Jag har skuttat omkring i Indalsskogen
hittade 8 liter blåbär : )
Nu skuttar jag inget mera , utan halvligger i soffan
och tar det lugnt, innan middagen serveras
av mig .......det blir rester från igår, kycklinggryta.

Ja nu har jag både plockat svartvinbär och blåbär....
Kanske det blir lingon åxå om några veckor, det fanns massor
i Indal, men hoppas på att hitta några lite närmare!

Ska nog försöka hitta mera blåbär på hemmaplan.
Det är ju så gott !!

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Duttit jobbat!
Tack för senast förresten!

Helene sa...

Tack & Tack för sällskapet!


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )