söndag 28 juni 2009

Samla sommarminnen....

Oj vad Ingrid och jag hade ett härligt dygn torsd-fred.
Ont i baken ?? JA
men underbara minnen.

Jag startade kl 8,20 från Hällsjö och trampade till N-sjö,
där jag tog en paus och läste tidningen.
kl 9,15 började vi cykla tillsammans uppför Kvarnsveden
över Lillström mot Stöde.Vi hade många stopp med vätske
på fyllning och fika mm ; ) Vi såg både en blodigel och huggorm
Vi svängde av vid Huberget och in Edebyvägen,en snabbvisit
till Irma och Arne och lite shopping hos syster.

Jag införskaffade ett par galoscher ,stl. 40 till Maud ( hon fyllde år )
och hon blev såååå glad : ) Jag hittade ett par vinterbyxor..........Vadmals byxor ???
som Arne blev lite sugen på ; )


























Lunchen när vi kom fram till Edebosjön.......

kl 16 Jättegod kall Italiens soppa med
ost,vin och kex mmmmm












Glömde tala om , vi badade när vi kom fram ,väldigt skönt efter den långa cykelturen i värmen .


På fredagen efter en promenad ner till sjön och en god frukost så satte vi oss på sadlarna ( med ett stön) och satte kurs mot Gettorget-Edeforsen-sörsidan till Stöde , (med en glasspaus) tillbaka till sörsidan och lösgruset ... det blev några stopp efter den vägen också ,det är viktigt att hålla vätskebalansen på en bra nivå : )


Och när vi kom till hällan i sörnedansjö ,så var det dags för lite rester...vin ,soppa, ost och bröd .


Efter en välbehövlig vila på en underbart solig hälla med utsikt över norrsidan så forts. vi hemåt . Våra vägar skildes i hemgraven,Ingrid västerut och jag österut .




Tack älskade barndomskamrat, för den härliga tripp .


Hoppas att vi kan göra om det :)

Inga kommentarer:


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )