fredag 17 december 2010

Julstök

Snart ser jag ut som denna ängel, men efter nyår ska det bli andra bullar : )


Baket är klart...nu ska jag klippa ryggfenorna av strömming,
för att göra "Staffans goda strömmingslåda" : )
Sedan väntar Jansson på att bli gjord.....
Hinken är inlämnad , så på tisdag eller onsdag
blir det kokning av rörost.



Har fått lov av sonen att härbärgera mina frysta bär hos honom.
Det är svårt att förvara maten, nu när det
är kring nollan på termometern.
Annars är ju balkongen en utmärkt plats
att ha maten och kakorna på

Nu vräker snön ner , så nån biltur till Ede blir det inte idag.
Några fler tomtar kommer säkert upp idag,
men krubban får vänta tills torsdag.


Nä, på med julmusiken nu och börja jobba : )






Inga kommentarer:


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )