lördag 28 augusti 2010

Skoltjejen....

Just nu sitter jag och viker små vita papperslådor !!
Dom ska jag använda när vi ska ha' ljuskvällen.
Här i Hällsjö !!
Det blir nog fin fint, om det inte blir regn, blåst & storm !!

Veckan som gått har bestått av :
Måndag: Skolstart på fm. och det blir säkert bra,
bara man kommer in i det hela.
Tisdag - Fredag: Jobb , på dagis !!
Och på kvällarna försöka att fatta det som står i studieboken !!!

Och nu i helgen ska jag göra läxan: Måla ett isberg och sedan fylla
i massa ord !!!!! Ja, vi får se hur det går, lite luddigt men men !!!!

I kväll ska vi i stugområdet göra Ljungan fin
med massa ljus på vattnet.
I morgon blir det Popkören på Folkan , Kul att höra hur det låter ; )

Till veckan är det skoldag igen, med redovisning av läxan !!!
Tisdag-Fredag: Jobb.

Sedan får vi se, skulle tro att skolarbetet tar all, eller nästa all tid.
Är inne på min 6:e dag med soppa.....byxorna känns redan skönare : D

1 kommentar:

Kajsa sa...

Hej! Va´duktig du är!!!! Tufft att sätta sig i skolbänken när man passerat tonåren!


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )