torsdag 1 maj 2008

Första Maj

I går var vi bjuden till detta värdpar. Här skålar Raili in våren och det gjorde hon bra,

för idag har det varit varm och skönt : Vi har varit till stugan, Leif klippte buskar och jag drog bort alla grenar och gammla löv.


Så nu känns det riktigt skönt ,lite regn nu så exploderar det
väl ialla träd och gräsmattor.

Lite snö är det kvar bakom stugan, men det är det sista.

Nu väntar jag bara på att klockan ska bli 23,30, då kommer paret Udd och hämtar upp mig.

Fast lite har jag kvar att göra , bla. stryka på lite kläder innan dom hamnar i resväskan och blir skrynklig igen :) Ska väl försöka sova lite också för på bussen blir det nog svårt att sova.
Jag har med mig öronproppar men det är inte så säkert att det fungerar.




Så här kommer mina närmsta dagar att se ut .
Planet lyfter 8,00 till Prag och landar 10,00
Vi bor på ett hotell som heter Amarilis . Kl 14.00 ska vi gå den stadsvandring i 2 tim.
Kl. 20,00 åker dom flesta till Vila Bertramka och lyssnar på Mozart konsert.
På lördag ska vi sjunga i en kyrka och på kvällen käkar vi en gemensam middag.
Söndag och Måndag ska vi försöka hitta på nåt' själva , innan vi åker hemmåt igen.
Planet lyfter 19,55 och landar 21,55 på Arlanda.Där väntar Örjans buss på oss.
Jag ska ha' det skönt hoppas ni får det också........

2 kommentarer:

Mammatilltre sa...

Åh, lyllis du, snart är du där i Prag denna ljuvliga stad!! Du vet att det var i Vila Bertramka Mozart skapade Don Juan (Don Giovanni) som Karin och var och såg i den teatern den uruppfördes när vi var i Prag i dec 2007...?? det finns en underbar takterass som man kan äta på vid torget med den fantastiska och roliga klockan...skickar ett mail med adress och beskrivning av hur man tar sig dit och så Svarta Oxen.../C

Anonym sa...

Tackar på förhand :)
Det ska bli så skönt att dra iväg .
Du har ju pratat dig varm över denna ljuvliga stad.
Hoppas att det stämmer!
Ska även försöka hitta ett örhänge... eller kanske två eftersom du inte hittade igen det andra ;)( som du inte hade tappat bort) hi hi, du är rolig du ha ha.
/Helene


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )