söndag 30 mars 2014

Turkiet feb. 2014

Nu har vi varit hemma en månad.
Jag lovade ju att tala om hur vi hade det i Turkiet.
Det var en innehållsrik resa, mycket att se och uppleva.
God mat, fast mycket kyckling ; )
Vi var ju inte på samma hotell, men ändå bra,
för först bodde vi 2 nätter...bussresa över bergen...sen 3 nätter på samma hotell,
tillbaka över bergen, mot havet, och där bodde vi 1 natt, flyttade en sista gång,
där vi bodde i 5 timmar.
Bussen gick kl 01, och flyget lyfte 5, tror jag det var.
men det funkade bra. Vi kom hem bra tid på torsdagen, 
och var ledig i 3 dagar innan jobbet började igen.
 
Bilderna är lite "hoppiga" men det är lite knepigt att
flytta dom, så det får bli så här : ) 
 
 
Kamel.

Nåt bad blev det inte, men just här fanns
 iallafall stolar att hyra!

Bussen stannade på väg över bergen,
för guiden köpte turkiska bananer, som
vi fick smaka...söta och goda.

Kära syster och jag, på den blåsiga stranden.

Högsta punkten, på väg över bergen...snö!!!


Grottor, grottor och än en gång grottor...
Många grottor skulle det bli under tre dagar.

Fina får...



Panoramafoto....över grottor ; )

Tallriksunderlägg...
 
I helgen har vi grattat Vilmer som fyllde 2 år i går.
Lisa blev 30 i tisdags.
Leif har varit till Grekland en vecka
och spelat golf(kom hem för en v. sedan)
Vi var till stugan idag, gräddade våfflor,
som Kajsa och Runo lät sig väl smakas av ; )
Även Molly fick en smakbit!
 
I morgon är det långdag...med Apt efter jobbet.
Är sugen att hälsa på Ingrid och Sören,
som flyttat till Granlo, men får väl ge mig till tåls,
så dom får bo in sig lite grann.
 
Ha´en härlig VÅR &
njut av sol och värme : )
KRAM
 

1 kommentar:

Kajsa Bergström sa...

Jajjemän, gooooda våfflor och gooooda vänner gör livet värt att levas!
Tack för senast!


hela fam. Nyberg

Om mig

Mitt foto
Gift med Leif sedan 28 år tillbaka. Har 3 barn, Christian(82) Michael(85) och Lillemor(87)

Lilla familjen Swedberg ; )